Thursday 17 October 2013

Food Diary

Food Diary..
Korang ingat tak ape yg korang makan time lunch 2 hari lepas?
Ape yg korang telan time breakfast 3 hari lepas?
Kenapa berat tak turun2 minggu ni?

Inilah kepentingan food diary.. sebagai panduan / rujukan apa yg korang telan..
Takde maknanya kita nak hapal ape yg kita makan... berapa carbs kita makan 2/3 hari lepas..
Food Diary akan pastikan korang tak tersalah makan (janji korang jujur la..)
So korang bleh tau ape yg menyebabkan berat tak turun..
Aku sendiri pernah rasa.. tak tergamak untuk menulis perkataan Cloude 9 dlm Food Diary..
So aku tak jadi beli...

Food Diary jugak sebagai rujukan berapa carbs korang makan setiap hari.. untuk memastikan konsisten ke tak korang jaga makan.. pastu last skali sebagai MOTIVASI.. aku sendiri bangga tengok food diary aku.. masih sihat walaupun tak makan sebutir nasik pun dalam seminggu.. masih gagah walaupun tak minum air manis langsung.. masih maintain walaupun tak kunyah cekedis...

Kat sini aku bagi contoh.. colum exercise tu terpulang kat korang la nak isi ke tak.. yg penting total carbs kat belakang tu korang kena isi utk pastikan setiap hari korang tak kantoi...
Korang nak print.. dipersilakan.. nak salin buh dalam buku latihan pun terpulang kat korang..



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...